O nas Aktualności Linki Wyzwania


KONKURS - WYGRAJ ESP8266!
Ogłaszam wszem i wobec nasz pierwszy konkurs programistyczny "Delta". Zadanie konkursowe polega na napisaniu programu dla Arduino rozwiązującego ulubione przez wszystkich uczniów równania kwadratowe :-)
Założenia jakie musi spełnić program:
-------------------------------------------------
1. Program powinien rozwiązywać równania kwadratowe w ogólnej postaci ax^2+bx+c=0 gdzie współczynniki a,b,c są liczbami wymiernymi i dodatkowo a jest różne od 0.
2. Równanie przekazywane jest do Arduino w postaci zgodnej z pkt.1 za pomocą portu szeregowego (9600 bps +NL).
3. Wynik obliczeń Arduino odsyła zwrotnie do PC przez port szeregowy

Regulamin konkursu:
-------------------------------------------------
1. Prace konkursowe w postaci szkicu dla platformy Arduino UNO należy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 20.06.2017r godz. 20:00
2. W konkursie przewidziano tylko jedną nagrodę dla zwycięzcy - moduł WiFi ESP8266 + NodeMCU v2 (z botland.com.pl)
3. Ocenie podlegać będzie:
- prawidłowość działania programu
- prawidłowość obliczeń
- czas obliczeń (im szybciej tym lepiej)
- wielkość szkicu - programu (im krótszy tym lepiej)
4. Nagroda zostanie wręczona w dniu rozdania świadectw w czasie szkolnego apelu.

Zapraszam do udziału i życzę powodzenia:-)

Rozwiązania informatyczne znajdują coraz szersze zastosowania w codziennej działalności człowieka. Bardzo często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że korzystając na codzień z różnych dobrodziejstw XXI wieku tak naprawdę korzystamy z rozwiązań, które w praktyce wykorzystują układy mikroprocesorowe i dedykowane dla nich oprogramowanie. Celem naszego kółka jest stworzenie jego członkom możliwości "podróży w świat mikrosterowników", w świat mikroprocesorów i ich programowania.

Naszą podróż rozpoczynamy od cieszącego się na całym świecie ogromną popularnością modułu mikroprocesora AVR ATMega328 - Arduino UNO. Na bazie tego modułu planujemy budowę naszych sterowników, robotów i wszelkich innych urządzeń jakie tylko podpowie nam wyobraźnia.

Terminy spotkań: piątek na 7 lekcji w sali PE

Czas trwania spotkania: w zależności od potrzeb.

Opiekun koła: Tadeusz Betlej (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)


Dla wszystkich, którzy chcą spróbować swoich sił w programowaniu Arduino proponuję kilka wyzwań (zadań), których realizacja mam nadzieję pomoże Wam rozwinąć swoje umiejętności programistyczne.

Wyzwanie nr 1 "Kometa"

Zbuduj układ składający się z 7 diód LED i 7 rezystorów 330Ω. Tych siedem diód to widoczna w naszej lokalizacji część nieba. Zaprogramuj efekt świetlny przelatującej przez niebo komety. Kometa to świecące się jednocześnie 5 diód. Pierwszy z elementów komety to jej jądro, które w czasie lotu po niebie świeci najmocniej. Pozostałe 4 diody LED to ogon komety, który im bliżej jego końca tym słabiej świeci.

Poniższy film prezentuje przykładowy efekt jaki należy uzyskać.

Powodzenia :-)

Wyzwanie nr 2 "Sterowana kometa"

Dla tych, którzy poradzą sobie z wyzwaniem nr 1 proponuję spróbować zmodernizować swoją kometę. Można uzupełnić program o regulację prędkości i kierunku lotu, opcje zatrzymywania, efekty dźwiękowe towarzyszące jej przelotowi i automatyczną regulację jej jasności w zależności od warunków oświetleniowych. Sterowanie kometą można zrealizować za pomocą, fotorezystora, potencjometru, przycisków i poleceń z komputera PC odbieranych z portu szeregowego Arduino. Na filmie przedstawiam swoją modernizację programu.

Powodzenia :-)

Wyzwanie nr 3 "Nadajnik i odbiornik kodu Morse'a"

 Stosunkowo prosty wydawałoby się kod Morse'a może dostarczyć wielu wrażeń podczas próby skonstruowania na bazie Arduino urządzenia zdolnego do nadawania i odbioru tak zakodowanej informacji. Poniższy filmik prezentuje przykładowe rozwiązanie tego problemu. Arduino odbiera z komputera PC (port szeregowy) dane do wyłania kodem Morse'a, a następnie koduje je do postaci kropek i kresek. Tak zakodowane dane są wysyłane za pośrednictwem nadajnika (diody LED). Wysłana informacja jest odbierana przez odbiornik kodu Morse'a zbudowany na bazie fototranzystora. Odebrana informacja zostaje zdekodowana i odesłana zwrotnie przez port szeregowy do PC. W sumie wyzwanie do łatwych nie należy, ale za to dostarcza wielu wrażeń.

Powodzenia :-)

Przydatne strony:

Bardzo dobry kurs podstaw programowania Arduino w serwisie FORBOT.PL
Akademia NETIGO czyli o programowaniu Arduino i innych mikrosterowników
Wszystko dla robotyki i do Arduino - super sklep internetowy.
Henry's Bench Page - wiele projektów, poradników i przykładów.

Współpracują z nami:

 
 
 
 
300x250px fioletowe